måndag 5 juli 2010

Theos första steg och mycket annat

Semestern har börjat alldeles utmärkt. Den första ”riktiga” semesterdagen, det vill säga denna måndag startades på Resarö i Stockholms skärgård där mormor har en liten stuga. Vi åt en god lunch samt besökte badviken på ön innan vi åkte in till Vaxholm och frossade i god glass. Enda minuset var att jag har nös konstant hela dagen på grund av pollen.

Till Resarö kom vi redan dagen före och då passade Theo på att ta sina första egna steg till stort jubel från mig, Sara och Theos farmor. Farmor var drivande i processen att få honom att gå och till slut tog han ett upp till fyra stapplande kliv! En stor dag. Detta firades med grillad fläskytterfilé med färskpotatis och en kall Caffreys.

Det har varit mycket Theo hela helgen. Han har även börjat lära sig att klappa händerna samt badat i havet för första gången. Allt har dokumenterats på bilder.

Vi vuxna hemma har haft premiär på framsidan. De nya möblerna har suttits in under både fredag och lördag. I fredags var några av grannarna förbi och i lördags hade vi en fd jobbarkompis med man över på middag. Det var trevligt värre och något säger mig att vi kommer att sitta mycket på framsidan i fortsättningen.


Golf eller nåt
I lördags förmiddag spelade jag golf med ”ismaskinen” Jani på Botkyrka GK. Spelade kanske är fel ord men jag var ute på golfbanan och slog en hiskelig mängd slag. Efter en inledande drive på närmare 300 meter gick det mesta snett. Sju poäng på de första nio hålen och elva poäng under den andra halvan. Totalt 19 poäng och 106 slag, Utan tvekan en av mina svagaste rundor genom alla tider.
…och i måndags kändes det som att spelet var på väg tillbaka.

DIF-Spartak Moskva
Spartak Moskva besökte Stadion i fredags och spelade där mot Djurgården i en träningsmatch. 1600 åskådare njöt i solen av att Djurgården vann matchen med 3-0. Spartak imponerade inledningsvis och Djurgården hängde inte med. De gånger de fick låna bollen blev de snabbt av med den. Tempot bedarrade dock en aning och spelet jämnade ut sig. Johan Oremo gav Djurgården ledningen med ett skott som gick igenom målvakten. Till och med Tomi Maanoja hade tagit den bollen. Efter målet verkade Spartak sluta spela boll. 14 sekunder efter avspark i den andra halvleken gjorde Kennedy 2-0 och sekunderna efter det att Spartaks brasse Alex blivit utvisad sköt Sharbel Touma 3-0. Matchen var helt över och resten av tiden spelades bara av. Självklart bra av Djurgården att vinna stort mot ett så pass bra motstånd men jag blev inte klok på ryssarna. Deras spel gick verkligen utför efter den fina inledningen när lagen senare hamnade i underläge.

Detta långa inlägg rundas av med ett stycke som nämner att jag sent i kväll tog ett varv i polisspåret. Sju kilometer terräng på 31,57. Jag tog det relativt lugnt men benen kändes i alla fall piggare än under mina två senaste varv runt Årstaviken. Tre dagars löpvila och ett par härliga sommarhelgöl gjorde susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar