måndag 19 juli 2010

En kortare joggintur - 2,1 mil

Det har inte blivit mycket tid vid datorn under semestern och därför har det heller inte blivit många inlägg i bloggen. Jag har förvisso varit uppkopplad mycket på mobilen för att hålla mig uppdaterad men att skriva långa blogginlägg med den som redskap är något jag gärna undviker.

Nu sitter jag emellertid vid datorn igen och jag gör det direkt efter ett träningspass. Efter att under dagen ha varit trött i mössan bestämde jag mig för att friska upp skallen med en lättare joggingtur. Tanken var att det kanske kunde bli en mil men mest troligt var att det skulle sluta med fem kilometer. Det blev ingetdera. I stället blev det en lättare långkörare på lite mer än 2,1 mil. Ett lagom pass när jag innan dörren stängdes bakom mig sa ”Jag tar en kortare joggingtur”…

Under semestern har det gått bra med löpningen. Jag har haft bra disciplin och varit ute på fyra varierade pass- Totalt har det blivit något mer än 45 kilometer löpning.
En semestersummering kommer inom kort. I den kommer en envis ren på Skellefteå GK att få mycket utrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar