tisdag 27 juli 2010

Golf och intervaller

Sista semesterveckan tickar på och i dag blev det en golfrunda på Kungsängen GK (Kings Course) med ”Grannen”. Det började bra med ett enkelt par men sedan fick jag kämpa ordentligt de åtta följande hålen på den första halvan. ”Grannen” spelade väldigt bra och stabilt och var inte många slag över par när vi svängde förbi klubbhuset.

Den andra halvan startade med ett nytt par. Jag fick dock slita för det eftersom utslaget hamnade mask ute till höger. På hål elva hände något. Vi blev igenomsläppta av en seg fyrboll. ”Grannen” tryckte ut en elegant fade på hålet som svänger lätt åt höger. Det efterföljande slaget placerade han på greenen och två puttar senare hade han gjort ett enkelt par. För egen del gick det sämre och jag kryssade från vänster till höger på vägen fram och inspelet, chippen och den första putten slogs kort. Jag slog fem genomdåliga slag innan jag petade i bollen för en dubbelbogey. Efter genomgången var allt annorlunda. ”Grannens” spel totalhavererade och han slog inte ett enda bra slag de sista sju hålen. Den fina runda han hade på gång slutade till sist med et halvmediokert resultat. För gen del vände spelet efter det usla elfte hålet. Par, birdie, par fick mig på bättre humör och när jag hålade ut på sista hålet hade jag skrapat ihop 19 poäng på mina 41 slag de sista nio hålen.
Tyvärr är jag totalt uddlös när det gäller att pricka greener. Det verkar inte spela någon roll hur nära jag ligger. Jag missar ändå. Dagens runda hade tre greenträffar. Det är för dåligt.

Löpningen har haft ett kortare avbrott men igår körde jag ett bra intervallpass på bana. 180 meter jogg följdes upp av 200 meter med tempoökning. Totalt tolv 200-metersintervaller blev det. Till och från löparbanan sprang jag i terrängspåret. En mil blev det totalt.

Nu håller jag tummarna för att Theo sover hela natten. Något han inte gör allt för många gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar