torsdag 8 juli 2010

Stora nyheter

På väg norrut med bil i går stannade vi till i Gnarp som ligger mellan Hudiksvall och Sundsvall. Där hittade jag ett exemplar av Hudiksvalls Tidning. Efter att snabbt ha bläddrat igenom den konstaterade jag att det inte händer speciellt mycket i den här bygden. Två härliga notiser upptäckte jag. Den första avhandlade ett inbrott i en källare. Bytet var 75 LP-skivor och en kupévärmare medan den andra förkunnade att en person hade fått 1500 i böter efter att ha kört hårresande 90 km/h på en 80-sträcka. Stora nyheter i en liten bygd.

I förmiddags var det träningsdags igen. Det blev först en löparrunda på 5,15 kilometer i strålande sommarväder. Efter den rundan joggade jag till en gångväg med lite motlut och sprng där 5 gånger upp och lika många gånger ned. Backen mätte 110 meter. Ett lagom enklare förmiddagspass.

Noterbart i övrigt är att jag har köpt pulver som skall hjälpa kroppen att återhämta sig. Återstår nu att se om det blir någon skillnad. Kanske blir jag nu av med myrorna som brukar krypa i mina vader när det äär läggdags de dagar jag har tränat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar