torsdag 1 juli 2010

Jeansjogg på lunchrundan

Nu verkar det som att jag har hamnat i en liten formsvacka när det gäller min löpning. Eller så är jag helt enkelt nedtränad. Dagens lunchrunda runt Årstaviken gick inte speciellt bra. Trots att vädret var gynnsamt att springa i klockades jag för mediokra 48.05 på milen. Det är 14 sekunder långsammare per kilometer jämfört med när jag sprang samma sträcka för åtta dagar sedan. Struntsamma, träning är ändå träning.

Jeans
Tidigare här i bloggen har jag skrivit om joggande tjejer som envisas med att springa med en tröja virad runt midjan. Varför göra det lätt för sig. I dag mötte jag en tjej som tog tjejogging till nästa nivå – hon sprang i långbenta jeans. Ja du läste rätt – jeans. J – E – A – N – S! Hon har tagit jogg till nya höjder. Vem slår detta och med vad?

Röyksopp
Den norska duon Röyksopp blandar och ger men de låtar där de har Karin Dreijer (The Knife) som sångerska är ofta fullträffar. Nedan kan ni lyssna på två av dem. Den första ”Tricky Tricky” är från deras senaste album ”Junior”. Den andra är hämtat från skivan ”The Understanding” och heter ”What else is there”. Den sistnämnda är en briljant låt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar